בלוג

בית הספר לדיבור מול קהל
26/03/2023
טיפים אין תגובות

איך להפוך את הפרופיל שלכם לאטרקטיבי

אתר freespeech עובד קצת כמו אתר היכרויות: פותחים פרופיל כמרצה או כמוסד, מספרים על עצמכם ומצרפים תמונה, ואז מחפשים בין מאות ההצעות למרצים או מוסדות. וכמו באתר היכרויות, יש כמה דברים חשובים שאפשר לעשות כדי לקבל יותר הצעות. אז הנה כמה טיפים:

טיפ #1: תמונה משפיעה המון!

בין אם אתם מרצה מתנדב או אירגון שמחפש הרצאות בחינם, הרושם הראשוני משפיע המון. והוא נוצר מתמונה. אז תדאגו לשים תמונה גדולה ויפה שלכם.

מרצה? בחרו תמונה שמראה אותכם בבירור.

תמונת פנים היא מצויינת, גם תמונה שמראה אותכם מדברים או על במה תהיה נהדרת. אם אתם רוצים לדבר על תחום העיסוק שלכם (ספורט? אמנות? רפואה? מכונאות רכב?) אז אפשר גם תמונה שמראה אותכם עוסקים בו.

מה לא לשים? הכי גרוע זה להשאיר את תמונת האווטר הסטנדרטית של האתר. זה מראה שלא ממש אכפת לכם. כל תמונה שתשימו תהיה עדיפה. עוד רעיון גרוע זה תמונת נוף או תמונה שמראה משהו שלא קשור לנושא. בקיצור – תראו את עצמכם כמו שאתם!

מוסד? תראו את המקום והקהל

הכי טוב זה תמונה שמראה את האולם שבו יהיה האירוע, ואולי גם את האנשים שמשתתפים. אם אתם אירגון של צעירים לקראת גיוס, או של ניצולי שואה, או של סטודנטים שמחפשים עבודה – תנו למי שמתעניין בכם לדעתם לאן הוא מגיע.

טיפ #2: אל תנסו להרשים. יקבלו אותכם כמו שאתם

אנחנו אתר למרצים מתנדבים, אז כל מי שמגיע לכאן יודע שהוא מגיע למקום של מתנדבים. לכן תניחו שיקבלו אותכם כמו שאתם, ושאין באמת צורך לנסות להרשים. בנוסף, אם תנסו לייפות דברים אתם גם תגבירו את הלחץ והציפיות וגם תפגעו באמינות שלכם ושלנו. לכו על הכי טבעי

מרצים? ספרו את הסיפור שלכם

אם אתם חדשים כמרצים זה לגמרי לגיטימי. יש לכם את הידע המקצועי שלכם, והוא מופיע בצורה מאד מפורשת, כך שמי שהגיע לפרופיל שלכם יודע מה הוא חיפש – ולפעמים זה בדיוק אותכם. ככה, כמו שאתם. כל מי שמחפש הרצאות בהתנדבות מבין שהוא בעצם מקבל משהו בחינם – ושקצת עושים לו טובה. אבל הוא כן רוצה לדעת בדיוק מה הוא מקבל. ולכן תהיו אמינים.

ואם יש לכם פחד קהל? זה לגמרי לגיטימי. כמעט לכל מרצה בתחילת דרכו יש כזו. יש לנו המון טיפים למרצים עם פחד קהל, וגם קורסים וסדנאות ומפגשי אימון, אבל בשורה התחתונה צריך לקפוץ למים. וכאן הטיפ העיקרי הוא להיות גלויים ושקופים ולא לנסות לנפח את הפרופיל שלכם כדי למצוא חן.

מוסד? תדגישו שאתם מכילים את כל מי שבא לתרום ולהתנדב.

המון מרצים שלנו הם אנשי מקצוע נהדרים ורבי כישורים בתחומם. אבל רובם לא מגיעים עם המון ניסיון כמרצים – אחרת הם היו מבקשים כסף. לכן תקבלו יותר פניות ממרצים אם תשקפו להם שאתם קהל אוהד ומכיל. עדיף לא להשתמש בביטויים כללים כמו 'מוכנים לקבל הרצאה בכל נושא' אלא ממש לתאר את הקהל שלכם "המשתתפים שלנו הם _____ שמאד אוהבים את המרצים ומקבלים בחום גם את הכי חדשים"

טיפ #3: ספרו על עצמכם כמה שיותר

הדבר המשותף לכל הפרופילים המצליחים שלנו זה הרבה תוכן! אין דבר שמקטין את הסיכוי שלכם לקבל פניות כמו פרופיל קצר שלא אומר כלום.

מרצים? ספרו את הסיפור שלכם

כל אחד מכם הוא אדם עם המון ניסיון בתחום שלו. והסיפור שלכם יעזור למוסדות להבין מה הם הולכים לשמוע ומה ערך המוסף. אתם פשוט צריכים למצוא את הערך המוסף שלכם.

אז גם אם עכשיו השתחררתם מגולני ואתם מרגישים שאין לכם תוכן לדבר עליו, זה רק סימן לביקורת עצמית מוגזמת. כי אם תחפשו אצלנו גוף של צעירים המתכוננים לגיוס תגלו שהשלוש שנים שלכם זה ה-מ-ו-ן בשבילם! ואל תסתפקו בלכתוב שהייתם סמ"חים ברובאית – ספרו יותר והרבה. וזכרו: אתם תמיד יכולים לחזור לפרופיל ולהוסיף עוד!

מוסדות? ספרו על הסיפור של המקום שלכם

המרצים לא מכירים אותכם, אז תנו להם תמונה לאן הם מגיעים. ספרו על המקום ועל האנשים, ונסו לתאר כמה שיותר חי. לא רק 'אנחנו מרכז קהילתי בפתח תקווה' אלא "בית-בגן הוא מרכז קהילתי לאוכלוסיית מתמודדי נפש בשכונת עיר גנים ליד מחלף סגולה בפתח תקווה. יש לנו אולם אירועים קטן שבו אנחנו עושים פעם בחודש ערב הרצאות לצעירים ומבוגרים שמתמודדים עם קשיים נפשיים כגון דיכאון, חרדה או הפרעות אכילה."

ונסו ממש לספר. למקום שלכם יש סיפור. הוא לא הוקם סתם. אז ספרו לנו על הקהל שאתם מביאים ועל המקום שמביאים אליו.

תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

he_ILHebrew