מי רוצה *לארגן* למפגשי מרצים?

מחפשים פרוייקטור לארגן מפגשי מרצים

מיזם freespeech.co.il מחבר בין מרצים מתנדבים לבין מוסדות נזקקים שמחפשים העשרה: עמותות, בתי אבות, מכינות קדם צבאיות, מועדוני נוער וכד’. המיזם הזה נוצר על ידי קהילת המתנדבים של בית הספר לדיבור מול קהל, ואנו מקווה בעתיד לרשום אותו כעמותה מסודרת.

לאורך 5 השנים שהמיזם שלנו פועל היו כמה יוזמות מקומיות של מרצים מבין בוגרי בית הספר להגיע ביחד למוסד ולעשות מפגש של הרצאות קצרות. במקום שמרצה אחד צריך לעשות הרצאה של שעה, מגיעים 4 מרצים שמדברים רבע שעה כל אחד.  התוצאות תמיד היו נהדרות, והמאזינים מאד נהנו, אבל בהיעדר דמות מארגנת היוזמות האלו תמיד נשארו חד פעמיות או לכל היותר קרו 2-3 פעמים. וחבל.

החזון: מפגש הרצאות פתוח מדי חודש

מפגש מרצים הרבה יותר חווייתי ומעשיר מאשר הרצאה בודדת, וגם נוח יותר למרצים, למארגנים ולקהל.

במקום הרצאה אחת ארוכה של שעה יהיו 4 הרצאות של רבע שעה כל אחת. כל הרצאה בנושא אחר, בעלת אופי שונה ומידע אחר. לדוגמה באירוע שערכנו הוטרינרית סיפרה על טיפול בחתולים, סטודנט לפילוסופיה דיבר על המוסר של הפלות, מגייסת תרומות ממכון וייצמן סיפרה על ההיסטוריה של המכון, ועורך דין דיבר על ירושות.

איך מתארגנים?

אם המפגש מתקיים במקום סגור כגון בית אבות, מכינה קדם צבאית או כל מוסד מסודר אז הם אחראים להביא את הקהל, ואנחנו נצטרך לגייס מרצים מתנדבים – בהתחלה אפשר מתוך בית הספר לדיבור מול קהל, ובהמשך יגיעו מרצים מתנדבים נוספים.
הפרוייקטור ייצטרך לתאם מולם את התנאים מבחינת הגברה, סידורי ישיבה וכד’.

אם מדובר במקום פתוח, למשל הוסטל , מתנ”ס או מועדון סטודנטים, אז צריך בנוסף לפרסם את האירוע כדי למשוך קהל.  בית הספר לדיבור מול קהל יוכל לעזור בכך באמצעות רשימת התפוצה שלנו והפייסבוק, אבל לא נוכל להיות אלו שמרימים את זה. גם כאן צריך להתארגן גם כאן על הגברה, מקרנים, סידורי ישיבה וכד’

תפקיד הפרוייקטור/ית

מארגן המפגשים צריך להיות מעורב בחיי בית הספר כדי לגייס את הקהילה להרצות: להשתתף בשיעורים, להגיע לתיגבורים, להיות פעילה בקבוצות הפייסבוק והווטסאפ כדי לגייס ולקדם מרצים מתנדבים.
חשוב שהמארגן יהיה אדם עם יוזמה, יחסי אנוש, כח שכנוע ואמפתיה למרצים בתחילת דרכם שעדיין חוששים.

במקביל הוא גם ייצטרך ליצור קשר עם המוסדות שמחפשים את המרצים הללו, ולהציע להם לקיים מפגש כזה.  הפניה יכולה להיות דרך מאגר הנתונים באתר או בכל דרך אחרת.  גם כאן חשובה יוזמה, יחסי אנוש וכח שכנוע.  כאן חשוב גם יכולת התנהלות נכונה מול ארגונים ומנהלים.
לבסוף חשוב ראש יחצנ”י ושיווקי, כדי לגרום למפגשים האלו להיות אטרקטיביים ומגניבים.  למעשה ברגע שהמפגשים הללו יהיו ארקטיביים, מלאים ומגניבים כאלו הם יתחילו לשווק את עצמם בעצמם – גם למרצים וגם למוסדות.

מעוניינ/ת? נשמח לשמוע ממך בהקדם

אפשר לדבר ישירות עם גיא המנכ”ל ב-guyariv@freespeech.co.il או ב-050-6488069